Kako učiti bolje, lakše i brže – radionice za 5. razred
Na satima razrednika svakog od petih razreda psihologinja provodi radionicu Kako učiti bolje, lakše i brže.
Učenici se u petom razredu susreću s mnogim promjenama (promjena razrednika, novim učiteljima, novim nastavnim predmetima, novim zahtjevima, mijenjaju učionice nakon svakog sata, dulje borave u školi, u nekim razredima bude učenika iz više razrednih odjela, neki svakodnevno putuju autobusom u i iz škole..) Ove promjene mogu uplašiti, zbuniti, donijeti poteškoće, ali i biti izazovi. Prijelaz iz razredne u predmetnu nastavu može biti poticajan, zanimljiv jer donosi novine. Promjene ne utječu samo na učenike nego i na njihove roditelje i učitelje pa zato psihologinja ovu temu provodi i s roditeljima i s učiteljima.
Tijekom radionica učenici sudjelujući u različitim aktivnostima prolaze kroz proces učenja od priprema za učenje kod kuće, učenje kod kuće, učenje u školi do provjeravanja, vrednovanja naučenog. Razmjenjuju iskustva o stečenim navikama učenja, opisuju kako se motiviraju se učenje te kako savladavaju prepreke i poteškoće na koje nailaze. Upoznaju strategije i vještine učenja kojima se bolje, lakše i brže uči. Vježbaju koncentraciju i pamćenje. Uče razlikovati bitne od manje bitnih dijelova sadržaja kao i postavljati pitanja kako vezano uz neki sadržaj s ciljem provjeravanja naučenog tako i ukoliko im nešto nije jasno. Upućeni pitati učitelja, stručnog suradnika u školi, učenika iz razreda ili nekoga iz obitelji sve dok ne shvate ono što im nije jasno. Traženje pomoći kad naiđu na poteškoću u učenju je također jedan od uvjeta za bolje, brže i lakše učenje.
Važno je i upoznati sebe, svoje jake i slabije strane te prilagoditi im svoja očekivanja, imati povjerenja u sebe i nastojati primjenjivati strategije učenja koje pomažu u kvalitetnom učenju.
Na kraju svi učenici dobiju edukativni letak Kako učiti bolje, lakše i brže u kojem možda pronađu rješenje za neki od problema u učenju.
Psihologinja: Željka Rubil